Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Læringsmiljøer

I Eventyrhuset arbejder vi med faste og genkendelige strukturer.  Vi har fokus på at skabe en genkendelig og dermed tryg hverdag for børnene. De voksne ved hvor de skal være i løbet af dagen, hvilket skaber ro omkring børnene, børnene ved, hvor de har en voksen der kan hjælpe dem, hvis behovet opstår.

I Eventyrhuset vægter vi mindre læringsmiljøer højt. Dette giver ro til fordybelse og ro til specifikke mål for læringen i forhold til de nye styrkede læreplaner. 

I børnehaven har vi et motorikrum, et sprogværksted, et fællesrum med et lille bibliotek samt vores store dejlige legeplads. 

Motorikrummet: Her styrkes børnenes grov motoriske udvikling gennem leg og bevægelse i sociale fællesskaber. 

Kreative akriviteter: Her styrkes børnenes finmotoriske og æstetiske sans, igennem kreative aktiviteter og processer. 

Sprogværksted: Vi har løbende samarbejde med logopædien om spil, bøger og pædagogiske redskaber der styrker den sproglige udvikling. Dette skabes i et genkendeligt miljø med andre børn, så det enkelte barn får de bedste forudsætninger for at udvikle sig individuelt i fællesskab med andre. 

Legepladsen: på legepladsen og i ude værkstedet har børnene mulighed for at sanse naturen tæt på, og mærke de forskellige årstider. Her kan børnene udforske naturens elementer.

 

Vuggestuen er indrettet med mindre læringsrum, og stuerne er indrettet med plads til forskellige legemuligheder, både på gulvet samt aktiviteter ved bordene. 

Derudover er der læringsmiljøer når vi spiser, er på badeværelset, i garderoben mm. 

Vuggestuen har også et sprogrum, hvor der er mulighed for at fordybe sig i bøger og spil som styrker barnets sproglige udvikling. 

I vuggestuen er der også en kælder, hvor der er plads til leg, der styrker barnets grov motoriske udvikling. 

Legepladsen  er der god mulighed for at sanse naturen tæt på, 

og ude ved køkkenet ligger alrummet, hvor der er plads til mange aktiviteter i små grupper.

 

Vi har løbende fokus på at justere og forbedre læringsmiljøerne og legezonerne, så de fungerer bedst muligt for børnenes læring, trivsel og udvikling